- ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΧΕΙΡΙΣΤΗ ΤΑΧΥΠΛΟΟΥ - 29. Οι φάροι ή φανοί ή φανάρια χρησιμεύουν: Α) Για την αναγνώριση των λιμένων από τα πλοία. Β) Για την σήμανση των υφάλων, αβαθών κλπ. Γ) Για να προσανατολίζουν και να καθοδηγούν με ασφάλεια τους ναυτιλλόμενους κατά την διάρκεια της νύχτας. None 60. Ο Διεθνής Κανονισμός προς Αποφυγή Συγκρούσεων στην θάλασσα (Δ.Κ.Α.Σ.) ισχύει: Α) Σε όλη την Ελλάδα. Β) Σε όλα τα κράτη της υδρογείου. Γ) Τόσο στην ανοικτή θάλασσα όσο και στα ύδατα που συγκοινωνούν με αυτήν. None 79. Ο εφίστιος φανός είναι: Α) Λευκό φανάρι πάνω στον ιστό (άλμπουρο) του πλοίου που φωτίζει 135° μοιρών. Β) Λευκό φανάρι πάνω στον ιστό (άλμπουρο) του πλοίου και φωτίζει τόξο του ορίζοντα 225° μοιρών, τοποθετούμενο έτσι ώστε να καλύπτει τομέα 112,5° μοιρών δεξιά και αριστερά της διαμήκους κεντρικής γραμμής, (πλώρης - πρύμνης) του πλοίου. Γ) Λευκό φανάρι πάνω στον ιστό (άλμπουρο) του πλοίου που φωτίζει 360° μοίρες, ώστε να καλύπτει 180" μοίρες δεξιά και αριστερά της πλώρης. None 106. Το καπνογόνο έχει χρώμα: Α) Κίτρινο. Β) Πράσινο. Γ) Πορτοκαλί None 55. Η κυκλοφορία ταχυπλόων σκαφών εξαιρέσει θαλάσσια μοτοποδήλατα HOVERCRAFT απαγορεύεται: Α) Σε απόσταση μικρότερη των (200) μέτρων από το εξωτερικό μέρος των πλωτών σημαντήρων σε οργανωμένες πλαζ, (300) μέτρα από το σύνηθες σημείο που φτάνουν κολυμπώντας οι λουόμενοι σε ελεύθερες πλαζ που δεν επισημαίνονται με πλωτούς σημαντήρες και σε απόσταση μικρότερη των (500) μέτρων από την ακτογραμμή στις περιοχές που δεν υπάρχουν λουόμενοι και με ταχύτητα μεγαλύτερη από (5) κόμβους. Β) Σε απόσταση μικρότερη των (100) μέτρων από τις ακτές. Γ) Σε απόσταση μικρότερη των (100) μέτρων από το εξωτερικό μέρος των πλωτών σημαντήρων σε οργανωμένες πλαζ, (200) μέτρα από το σύνηθες σημείο που φτάνουν κολυμπώντας οι λουόμενοι σε ελεύθερες πλαζ, που δεν επισημαίνονται με πλωτούς σημαντήρες και σε απόσταση μικρότερη των (200) μέτρων από την ακτογραμμή στις περιοχές που δεν υπάρχουν λουόμενοι και με ταχύτητα μεγαλύτερη από (5) κόμβους. None 24. Που δεν συνιστάται να αγκυροβολούμε; Α) Σε αμμώδη βυθό. Β) Σε βραχώδη βυθό. Γ) Σε λασπώδη βυθό. None 25. Η πλωτή άγκυρα συνιστάται: Α) Στα μεγάλα βάθη. Β) Στα μικρά βάθη. Γ) Αν χάσουμε την κανονική. None 71. Οποιαδήποτε μεταβολή πορείας ή αλλαγή ταχύτητας επιχειρείται για να αποφευχθεί μια σύγκρουση πρέπει να είναι: Α) Με μεγάλη ταχύτητα ώστε να γίνεται αντιληπτή από το άλλο πλοίο. Β) Με μικρή ταχύτητα, ώστε το άλλο πλοίο να προλάβει να αλλάξει πορεία. Γ) Αρκετά μεγάλη ώστε να γίνεται αμέσως αντιληπτή από το άλλο πλοίο. None 95. Ένα ακυβέρνητο πλοίο οφείλει να επιδεικνύει κατά τη νύχτα: Α) Δύο κόκκινους φανούς ορατούς σ' όλο τον ορίζοντα και σε κατακόρυφη γραμμή κι έναν εφιστιο. Β) Δύο κόκκινους φανούς ορατούς σ’ όλο τον ορίζοντα και σε κατακόρυφη γραμμή, κι εφόσον παρασύρεται από κυματισμό και τους πλευρικούς. Γ) Δύο κόκκινους φανούς ορατούς σ' όλο τον ορίζοντα και σε κατακόρυφη γραμμή κι εφόσον παρασύρεται από κυματισμό τους πλευρικούς φανούς και τον φανό κορώνης. None 5. Υπήνεμη πλευρά (Σταβέντο) είναι: Α) Η πλευρά του σκάφους που βρίσκεται προς τη κατεύθυνση που φυσά ο άνεμος. Β) Η πλευρά του σκάφους που βρίσκεται αντίθετα από την κατεύθυνση που φυσά ο άνεμος. Γ) Η πλευρά του σκάφους αντίθετα από τη κατεύθυνση που φυσά ο άνεμος και στην πλώρη. None 111. Αν κατά τη διάρκεια της νύχτας παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα και το σκάφος περιέλθει σε κατάσταση ανάγκης ή κινδύνου, συνεγείρουμε τα παραπλέοντα πλοία ή τους ευρισκόμενους στη ξηρά: Α) Χρησιμοποιώντας το καπνογόνο μας. Β) Χρησιμοποιώντας τα βεγγαλικά. Γ) Ανάβοντας ένα κόκκινο φως. None 21. Η κλίμακα 6 Μποφόρ είναι: Α) Πολύ ταραγμένη. Β) Πολύ κυματώδης. Γ) Κυματώδης. None 8. Ένα ναυτικό μίλι στη θάλασσα ισούται: Α) Με 1853 μ. Β) Με 1852 μ. Γ) Με 1609 μ. None 10. Κλίμακα πλάτους είναι: Α) Η χαραγμένη στην πάνω και κάτω πλευρά του χάρτη κλίμακα. Β) Η χαραγμένη στην αριστερή και δεξιά πλευρά του χάρτη κλίμακα. Γ) Κανένα από τα παραπάνω Α και Β. None 58. Σε περίπτωση που ο χειριστής ταχύπλοου σκάφους γίνει υπαίτιος ατυχήματος εις βάρος ενός άλλου σκάφους ή προσώπου οφείλει: Α) Να παραμείνει στο τόπο του ατυχήματος να προσφέρει κάθε δυνατή βοήθεια στους παθόντες και να αναφέρει το ατύχημα στην πλησιέστερη λιμενική αρχή. Β) Να παραμείνει μόνο στο τόπο του ατυχήματος. Γ) Να αναφέρει το συμβάν στη λιμενική αρχή. None 47. Αν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού (πλου) ο καιρός αρχίσει ξαφνικά να επιδεινώνεται ο χειριστής οφείλει: Α) Να κάνει αλλαγή/ές πορείας με τελικό σκοπό την όσον το δυνατό συντομότερη επιστροφή στο λιμένα ή άλλο ασφαλή όρμο. Β) Να πλέει σιγά σιγά για να μην κοπανάει το σκάφος. Γ) Να πλέει με μεγάλη ταχύτητα αδιαφορώντας για τις καιρικές συνθήκες. None 22. Στα 5 Μποφόρ πιθανό ύψος κύματος είναι: Α) 1,25-2. Β) 1,25-2,5. Γ) 2,5-4. None 62. Ο Διεθνής Κανονισμός προς Αποφυγή Συγκρούσεων στη θάλασσα (Δ.Κ.Α.Σ.) έχει εφαρμογή: Α) Σε όλα τα εμπορικά και επιβατηγά πλοία. Β) Σε όλα τα Ναυταθλητικά πλοία και πολεμικά Γ) Σε όλα τα πλοία χωρίς εξαίρεση. None 74. Όταν δύο πλοία μηχανοκίνητα συναντώνται με πορείες αντίθετες ή σχεδόν αντίθετες κατά τρόπο ώστε να υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης, υποχρεούται: Α) Κάθε ένα πλοίο να στρίψει δεξιά ώστε να περάσει από την αριστερή πλευρά του άλλου. Β) Κάθε ένα πλοίο να στρίψει αριστερά. Γ) Να κρατήσουν και τα δύο την πορεία τους. None 42. Όταν πλέουμε με το σκάφος μας εντός διαύλου ή στην είσοδο του λιμένα: Α) Η πορεία μας είναι στο μέσον και αν υπάρχει κίνδυνος πάμε δεξιά. Β) Η πορεία μας είναι στην αριστερή πλευρά. Γ) Κρατάμε πορεία στην δεξιά πλευρά. None Time's upTime is Up!