- ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΧΕΙΡΙΣΤΗ ΤΑΧΥΠΛΟΟΥ - 7. Γεωγραφικές Συντεταγμένες ενός σημείου είναι: Α) Το γεωγραφικό πλάτος φ. Β) Το σημείο που έμεινε ακυβέρνητο το σκάφος μας. Γ) Τo γεωγραφικό πλάτος φ και το γεωγραφικό μήκος λ. None 34. Το ρεζερβουάρ του κινητήρα το γεμίζω με καύσιμα πλήρως; Α) Ναι για να έχω επάρκεια καυσίμου. Β) Όχι, πρέπει να αφεθεί λίγος χώρος για την διαστολή της βενζίνης από τη θερμότητα. Γ) Όχι για να μη γίνει υπερχείλιση στο καρμπυρατερ. None 97. Ρυμουλκό πλοίο που ρυμουλκεί οφείλει κατά τη διάρκεια της ημέρας να φέρει: Α) Ένα μαύρο ρόμβο σε κάθε περίπτωση. Β) Ένα μαύρο ρόμβο σε περίβλεπτο σημείο, μόνο αν το μήκος του ρυμούλκιου υπερβαίνει τα 200 μέτρα. Γ) Ένα μαύρα ρόμβο σε περίβλεπτο σημεία μόνο αν το μήκος του ρυμούλκιου είναι κάτω από 200 μέτρα None 73. Κάθε πλοίο που καταφθάνει ένα άλλο πλοίο οφείλει: Α) Να ενημερώνει το καταφθανόμενο για τις προθέσεις του. Β) Το καταφθανόμενο να αλλάζει πορεία σύμφωνα με τις προθέσεις του καταφθάνοντος Γ) Το καταφθάνον να απομακρύνεται από την πορεία του καταφθανόμενου. None 57. Προσωρινή στέρηση διπλώματος από παράβαση είναι: Α) Από 15 ημέρες έως 3 μήνες. Β) Από ένα μήνα έως 12 μήνες. Γ) Οριστική αφαίρεση διπλώματος. None 82. Φανός ρυμούλκησης είναι: Α) Κίτρινο φανάρι 225° μοιρών, χρησιμοποιείται όταν γίνονται ρυμουλκήσεις και τοποθετείται πάνω από το φανό κορώνης του ρυμουλκού. Β) Κίτρινα φανάρι 135° μοιρών, χρησιμοποιείται όταν γίνονται ρυμουλκήσεις και τοποθετείται πάνω από το φανό κορώνης του ρυμουλκούμενου. Γ) Κίτρινο φανάρι με τα ίδια χαρακτηριστικά του φανού κορώνης, χρησιμοποιείται όταν γίνονται ρυμουλκήσεις και τοποθετείται πάνω από το φανό κορώνης του ρυμουλκού. None 64. Ο όρος Πλοίο Ασχολούμενο με την Αλιεία σημαίνει: Α) Κάθε πλοίο που ψαρεύει. Β) Καθε πλοίο που ψαρεύει με δίχτυα ορμιές, συρτή, γρύπο ή άλλη αλιευτική συσκευή, η οποία περιορίζει την ικανότητα χειρισμών / ελιγμών του. Γ) Κάθε πλοίο που ψαρεύει επαγγελματικό ή ερασιτεχνικό. None 28. Σε περίπτωση αμφιβολίας ο κίνδυνος σύγκρουσης θα θεωρείται: Α) Ίσως είναι σίγουρος. Β) Υπάρχει. Γ) Δεν υπάρχει. None 78. Οι φανοί των πλοίων πρέπει να ανάβουν: Α) Σε κάθε περίπτωση. Β) Από τη δύση μέχρι την ανατολή του ήλιου, καθώς και στις περιπτώσεις περιορισμένης ορατότητας κατά τη διάρκεια της ημέρας. Γ) Μόνο κατά τη νύχτα. None 50. Αυτοί που χειρίζονται ταχύπλοα σκάφη οφείλουν: Α) Να απαγορεύουν την επιβίβαση ατόμων που δεν γνωρίζουν κολύμβηση ή ατόμων που βρίσκονται υπό την επήρεια οινοπνευματωδών ποτών. Β) Να επιτρέπουν την επιβίβαση ατόμων που δεν γνωρίζουν κολύμβηση αλλά φορούν ατομικά σωσίβια. Γ) Να επιτρέπουν την επιβίβαση ατόμων που βρίσκονται υπό την επήρεια οινοπνευματωδών ποτών εφόσον είναι προσδεμένοι στις θέσεις τους. None 5. Υπήνεμη πλευρά (Σταβέντο) είναι: Α) Η πλευρά του σκάφους που βρίσκεται προς τη κατεύθυνση που φυσά ο άνεμος. Β) Η πλευρά του σκάφους που βρίσκεται αντίθετα από την κατεύθυνση που φυσά ο άνεμος. Γ) Η πλευρά του σκάφους αντίθετα από τη κατεύθυνση που φυσά ο άνεμος και στην πλώρη. None 62. Ο Διεθνής Κανονισμός προς Αποφυγή Συγκρούσεων στη θάλασσα (Δ.Κ.Α.Σ.) έχει εφαρμογή: Α) Σε όλα τα εμπορικά και επιβατηγά πλοία. Β) Σε όλα τα Ναυταθλητικά πλοία και πολεμικά Γ) Σε όλα τα πλοία χωρίς εξαίρεση. None 51. Οι ιδιοκτήτες ταχύπλοων σκαφών οφείλουν: Α) Να επιτρέπουν την χρησιμοποίηση των σκαφών τους από άτομα που δεν έχουν άδεια χειριστή, αλλά επιβαίνουν και οι ίδιοι στο σκάφος. Β) Να απαγορεύουν την χρησιμοποίηση των σκαφών τους από άτομα που έχουν μεν άδεια, αλλά βρίσκονται υπό την επήρεια οινοπνευματωδών ποτών. Γ) Να απαγορεύουν την χρησιμοποίηση των σκαφών τους από άλλους. None 2. Κόμβος είναι μονάδα μέτρησης: Α) Της απόστασης στη θάλασσα. Β) Της ταχύτητας στη θάλασσα και αντιστοιχεί σε ένα διανυόμενο μίλι ανά ώρα. Γ) Της ταχύτητας και της απόστασης στη θάλασσα. None 93. Κάθε αγκυροβολημένο πλοίο οφείλει να επιδεικνύει κατά την νύχτα: Α) Ένα λευκό περίβλεπτο φανό σε κάθε περίπτωση. Β) Δύο εφιστίους φανούς έναν στη πλώρη κι έναν στη πρύμνη όταν το μήκος του είναι πάνω από 50 μέτρα. Γ) Έναν λευκό περίβλεπτο φανό στη πλώρη κι αν το μήκος του είναι πάνω από 50 μέτρα και δεύτερο λευκό περίβλεπτο στη πρύμνη. None 81. Φανός κορώνης είναι: Α) Λευκός περίβλεπτος φανός στη πρύμνη του πλοίου. Β) Λευκός φανός 135° μοιρών τοποθετούμενος κατά τέτοιο τρόπο ώστε να φωτίζει 67,5° μοίρες στον ιστό του πλοίου. Γ) Λευκό φανάρι στη πρύμνη του πλοίου και φωτίζει τόξο ορίζοντα 135° μοιρών τοποθετούμενα. κατά τέτοιο τρόπο ώστε να φωτίζει 67,5° μοίρες δεξιά και αριστερά της πρύμνης. None 46. Αν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού (πλου) ο καιρός αρχίσει σιγά σιγά ή ξαφνικά να επιδεινώνεται, εκτός των άλλων ενεργειών ο χειριστής οφείλει: Α) Να ζητήσει από τους επιβαίνοντες να φορέσουν τα ατομικά τους σωσίβια. Β) Τρέχει με μεγάλη ταχύτητα για να προλάβει τον καιρό. Γ) Αδιαφορεί εφόσον έχει αβύθιστο σκάφος. None 77. Πλοίο ασχολούμενο με την αλιεία θα απομακρύνεται από την πορεία: Α) Ακυβέρνητου πλοίου, πλοίου περιορισμένης ικανότητας χειρισμών. Β) Πλοίου περιορισμένης ικανότητας χειρισμών, ιστιοφόρου, ακυβέρνητου. Γ) Ιστιοφόρου. None 4. Βάθος είναι: Α) Η κατακόρυφη απόσταση από την επιφάνεια της θάλασσας έως το πυθμένα. Β) Η κατακόρυφη απόσταση από την επιφάνεια της θάλασσας έως την τρόπιδα του σκάφους. Γ) Κανένα από τα παραπάνω Α και Β. None 83. Περίβλεπτος φανός είναι: Α) Λευκός φανός 180° μοιρών. Β) Κόκκινος φανός 360° μοιρών. Γ) Φανός ορατός από όλα τα σημεία του ορίζοντα (φωτίζει δηλ. το τόξο 360° μοιρών). Το χρώμα του εξαρτάται από την κατάσταση του πλοίου που θέλει να επισημάνει. None Time's upTime is Up!