- ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΧΕΙΡΙΣΤΗ ΤΑΧΥΠΛΟΟΥ - 68. Ο όρος Αγκυροβολημένο Πλοίο σημαίνει: Α) Ότι ένα πλοίο έχει προσδέσει στην ακτή. Β) Ότι ένα πλοίο έχει ποντίσει (φουντάρει) στο βυθό την άγκυρα ή τις άγκυρες του και παραμένει ακίνητο. Γ) Ότι ένα πλοίο έχει προσαράξει. None 44. Όταν βρισκόμαστε με το σκάφος μας σε θαλάσσιο δίαυλο ή διάδρομο: Α) Αγκυροβολούμε στο χώρο που μας εξυπηρετεί, προσέχοντας τα διερχόμενα πλοία Β) Δεν αγκυροβολούμε αλλά είμαστε σταθμευμένοι προσέχοντας γι' άλλα πλοία. Γ) Δεν αγκυροβολούμε και δεν παρεμποδίζουμε την κυκλοφορία άλλων σκαφών εντός διαύλου, ή θαλάσσιου διαδρόμου. None 11. Κλίμακα μήκους είναι: Α) Η χαραγμένη στην πάνω ή κάτω πλευρά του χάρτη κλίμακα. Β) Η χαραγμένη στη δεξιά και αριστερή πλευρά του χάρτη κλίμακα. Γ) Κανένα από τα παραπάνω Α και Β. None 76. Κάθε ιστιοφόρο πλοίο θα απομακρύνεται από την πορεία: Α) Ακυβερνητου πλοίου, πλοίου περιορισμένης ικανότητας χειρισμών, πλοίου ασχολούμενου με την αλιεία. Β) Ακυβέρνητου πλοίου. Γ) Πλοίου ασχολούμενου με την αλιεία, ακυβέρνητου πλοίου. None 75. Όταν δύο πλοία μηχανοκίνητα διασταυρώνουν τις πορείες τους και υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης οφείλουν: Α) Το πλοίο που βλέπει το άλλο προς τη δεξιά του πλευρά να απομακρύνεται από τη πορεία του άλλου και να αποφεύγει να περνά από την πλώρη του. Β) Το πλοίο που βλέπει το άλλο προς την αριστερή του πλευρά να απομακρύνεται από την πορεία του άλλου. Γ) Και τα δύο να κάνουν δεξιά. None 39. Αν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού (πλου) ο καιρός επιδεινωθεί ο χειριστής οφείλει: Α) Εφόσον απαιτείται ελαττώνει ταχύτητα έτσι ώστε το σκάφος να πλέει ασφαλώς και να μην μπαίνουν νερά σε αυτό. Β) Συνεχίζει το ταξίδι του. Γ) Αυξάνει στο μέγιστο την ταχύτητα για το πλησιέστερο όρμο. None 2. Κόμβος είναι μονάδα μέτρησης: Α) Της απόστασης στη θάλασσα. Β) Της ταχύτητας στη θάλασσα και αντιστοιχεί σε ένα διανυόμενο μίλι ανά ώρα. Γ) Της ταχύτητας και της απόστασης στη θάλασσα. None 95. Ένα ακυβέρνητο πλοίο οφείλει να επιδεικνύει κατά τη νύχτα: Α) Δύο κόκκινους φανούς ορατούς σ' όλο τον ορίζοντα και σε κατακόρυφη γραμμή κι έναν εφιστιο. Β) Δύο κόκκινους φανούς ορατούς σ’ όλο τον ορίζοντα και σε κατακόρυφη γραμμή, κι εφόσον παρασύρεται από κυματισμό και τους πλευρικούς. Γ) Δύο κόκκινους φανούς ορατούς σ' όλο τον ορίζοντα και σε κατακόρυφη γραμμή κι εφόσον παρασύρεται από κυματισμό τους πλευρικούς φανούς και τον φανό κορώνης. None 93. Κάθε αγκυροβολημένο πλοίο οφείλει να επιδεικνύει κατά την νύχτα: Α) Ένα λευκό περίβλεπτο φανό σε κάθε περίπτωση. Β) Δύο εφιστίους φανούς έναν στη πλώρη κι έναν στη πρύμνη όταν το μήκος του είναι πάνω από 50 μέτρα. Γ) Έναν λευκό περίβλεπτο φανό στη πλώρη κι αν το μήκος του είναι πάνω από 50 μέτρα και δεύτερο λευκό περίβλεπτο στη πρύμνη. None 25. Η πλωτή άγκυρα συνιστάται: Α) Στα μεγάλα βάθη. Β) Στα μικρά βάθη. Γ) Αν χάσουμε την κανονική. None 98. Ένα προσαραγμένο πλοίο οφείλει να φέρει κατά τη διάρκεια της ημέρας: Α) Τρεις μαύρες σφαίρες σε περίβλεπτη θέση και σε κατακόρυφη γραμμή. Β) Τρεις μαύρους ρόμβους σε περίβλεπτη θέση και σε κατακόρυφη γραμμή. Γ) Δύο μαύρες σφαίρες σε περίβλεπτη θέση και σε κατακόρυφη γραμμή. None 108. Σε κάθε περίπτωση το πλοίο που υποχρεούται σύμφωνα με το Δ.Κ.Α.Σ. να απομακρύνεται από την πορεία άλλου πλοίου πρέπει: Α) Να χειρίζει έγκαιρα και ουσιαστικά, ώστε να τηρείται μακριά από αυτό. Β) Να χειρίζει αργά αργά και τηρείται κοντά σε αυτό. Γ) Να αναμένει τις προθέσεις του άλλου. None 72. Πλοίο το οποίο υποχρεούται να διασχίσει λωρίδα θαλάσσιας κυκλοφορίας; Α) Θα την διασχίσει προσεκτικά και κατά ορθή γωνία ως προς την κατεύθυνση της κυκλοφοριακής ροής. Β) Θα την διασχίσει προσεκτικά χωρίς να υπολογίζει την γωνία πλεύσης. Γ) Θα την διασχίσει με μεγάλη ταχύτητα εκπέμποντας συριγμούς None 56. Κατά την μεθόρμιση ενός σκάφους από μια ράμπα, γλίστρα, που βρίσκεται κοντά σε πλαζ: Α) Θα απομακρυνθώ με μικρή ταχύτητα. Β) Θα απομακρυνθώ μόνο με τα κουπιά. Γ) 50 μέτρα εκατέρωθεν να μην υπάρχει κολυμβητής. None 99. Ένα ακυβέρνητο πλοίο οφείλει να φέρει κατά τη διάρκεια της ημέρας: Α) Τρεις μαύρες σφαίρες σε κατακόρυφη γραμμή και περίβλεπτη θέση. Β) Δύο μαύρες σφαίρες σε κατακόρυφη γραμμή και περίβλεπτη θέση. Γ) Δύο κόκκινους φανούς ορατούς σ’ όλο τον ορίζοντα και σε κατακόρυφη γραμμή. None 18. Γαρμπής είναι άνεμος: Α) Βόρειος Δυτικός. Β) Νότιος Δυτικός. Γ) Νότιος Ανατολικός. None 58. Σε περίπτωση που ο χειριστής ταχύπλοου σκάφους γίνει υπαίτιος ατυχήματος εις βάρος ενός άλλου σκάφους ή προσώπου οφείλει: Α) Να παραμείνει στο τόπο του ατυχήματος να προσφέρει κάθε δυνατή βοήθεια στους παθόντες και να αναφέρει το ατύχημα στην πλησιέστερη λιμενική αρχή. Β) Να παραμείνει μόνο στο τόπο του ατυχήματος. Γ) Να αναφέρει το συμβάν στη λιμενική αρχή. None 8. Ένα ναυτικό μίλι στη θάλασσα ισούται: Α) Με 1853 μ. Β) Με 1852 μ. Γ) Με 1609 μ. None 7. Γεωγραφικές Συντεταγμένες ενός σημείου είναι: Α) Το γεωγραφικό πλάτος φ. Β) Το σημείο που έμεινε ακυβέρνητο το σκάφος μας. Γ) Τo γεωγραφικό πλάτος φ και το γεωγραφικό μήκος λ. None 80. Πλευρικοί φανοί είναι: Α) Ένα πράσινο φανάρι στη δεξιά πλευρά κι ένα κόκκινο στην αριστερή πλευρά του πλοίου καθένα από τα οποία φωτίζει τόξο του ορίζοντα 122,5° μοιρών. Β) Ένα πράσινο φανάρι στη δεξιά πλευρά κι ένα κόκκινο στην αριστερή πλευρά του πλοίου καθένα από τα οποία φωτίζει τόξο του ορίζοντα 112,5° μοιρών. Γ) Ένα πράσινο φανάρι στη δεξιά πλευρά κι ένα κόκκινο στην αριστερή πλευρά του πλοίου καθένα από τα οποία φωτίζει τόξο 180° μοιρών. None Time's upTime is Up!