- ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΧΕΙΡΙΣΤΗ ΤΑΧΥΠΛΟΟΥ - 20. Η κλίμακα 5 Μποφόρ είναι: Α) Ταραγμένη. Β) Πολύ ταραγμένη. Γ) Κυματώδης. None 13. Γεωγραφικό στίγμα είναι: Α) Ο προσδιορισμός της πορείας ενός πλοίου για το σημείο προορισμού. Β) Το σημείο πάνω στα ναυτικό χάρτη που βρίσκεται το σκάφος σε δεδομένη χρονική στιγμή και προσδιορίζεται από την τομή του παράλληλου του πλάτους και του μεσημβρινού του μήκους που διέρχονται από το σημείο αυτό. Γ) Η απόσταση που βρίσκεται το σκάφος από το λιμένα αναχώρησης. None 110. Αν κατά τη διάρκεια της ημέρας παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα και το σκάφος περιέλθει σε κατάσταση ανάγκης ή κινδύνου, συνεγείρουμε τα παραπλέοντα πλοία ή τους ευρισκόμενους στη ξηρά: Α) Χρησιμοποιώντας το καπνογόνο μας. Β) Χρησιμοποιώντας τα βεγγαλικά. Γ) Ανάβοντας ένα κόκκινο φως. None 70. Οποιοσδήποτε χειρισμός γίνεται για να αποφευχθεί μια σύγκρουση πρέπει ανάλογα με τις συνθήκες της περίπτωσης: Α) Να είναι κατανοητός. Β) Να είναι αρκετά μεγάλος. Γ) Να είναι σαφής, σταθερός, ξεκάθαρος και να γίνεται έγκαιρα και σύμφωνα με τους κανόνες της Ναυτικής Τέχνης. None 22. Στα 5 Μποφόρ πιθανό ύψος κύματος είναι: Α) 1,25-2. Β) 1,25-2,5. Γ) 2,5-4. None 10. Κλίμακα πλάτους είναι: Α) Η χαραγμένη στην πάνω και κάτω πλευρά του χάρτη κλίμακα. Β) Η χαραγμένη στην αριστερή και δεξιά πλευρά του χάρτη κλίμακα. Γ) Κανένα από τα παραπάνω Α και Β. None 63. Ο όρος Ιστιοφόρο πλοίο σημαίνει: Α) Κάθε πλοίο που πλέει στη θάλασσα. Β) Κάθε πλοίο που προωθείται με τα πανιά αλλά στις μανούβρες χρησιμοποιεί και τις μηχανές του. Γ) Κάθε πλοίο που κινείται με ιστία (πανιά). None 109. Η εκτόξευση /πυροδότηση των φωτιστικών σημάτων κινδύνου γινετε: Α) Μετά από ώριμη σκέψη και σωστή εκτίμηση της κατάστασης του κινδύνου. Β) Για να δείξουμε ότι υπάρχει κάποιο χαρμόσυνο γεγονός. Γ) Για να δείξουμε σε φιλικό σκάφος ότι η περιοχή έχει πολλά ψάρια. None 26. Στα 5 μέτρα βάθος το έκταμα (μήκος) του σχοινιού της πρέπει να ‘ναι τουλάχιστον: Α) 25 μέτρα. Β) 40 μέτρα. Γ) 15 μέτρα. None 29. Οι φάροι ή φανοί ή φανάρια χρησιμεύουν: Α) Για την αναγνώριση των λιμένων από τα πλοία. Β) Για την σήμανση των υφάλων, αβαθών κλπ. Γ) Για να προσανατολίζουν και να καθοδηγούν με ασφάλεια τους ναυτιλλόμενους κατά την διάρκεια της νύχτας. None 103. Ένας βραχύς συριγμός σημαίνει: Α) Στρέφω δεξιά. Β) Στρέφω αριστερά. Γ) Χειρίζω ανάποδα. None 73. Κάθε πλοίο που καταφθάνει ένα άλλο πλοίο οφείλει: Α) Να ενημερώνει το καταφθανόμενο για τις προθέσεις του. Β) Το καταφθανόμενο να αλλάζει πορεία σύμφωνα με τις προθέσεις του καταφθάνοντος Γ) Το καταφθάνον να απομακρύνεται από την πορεία του καταφθανόμενου. None 52. Οι ιδιοκτήτες ταχύπλοων σκαφών οφείλουν: Α) Να φροντίζουν για την επιθεώρηση των σκαφών τους σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Β) Να φροντίζουν μόνο για την εξωτερική εμφάνιση των σκαφών τους. Γ) Να φροντίζουν τα σκάφη τους μόνο όταν αυτοί νομίσουν ότι επιβάλλεται. None 72. Πλοίο το οποίο υποχρεούται να διασχίσει λωρίδα θαλάσσιας κυκλοφορίας; Α) Θα την διασχίσει προσεκτικά και κατά ορθή γωνία ως προς την κατεύθυνση της κυκλοφοριακής ροής. Β) Θα την διασχίσει προσεκτικά χωρίς να υπολογίζει την γωνία πλεύσης. Γ) Θα την διασχίσει με μεγάλη ταχύτητα εκπέμποντας συριγμούς None 44. Όταν βρισκόμαστε με το σκάφος μας σε θαλάσσιο δίαυλο ή διάδρομο: Α) Αγκυροβολούμε στο χώρο που μας εξυπηρετεί, προσέχοντας τα διερχόμενα πλοία Β) Δεν αγκυροβολούμε αλλά είμαστε σταθμευμένοι προσέχοντας γι' άλλα πλοία. Γ) Δεν αγκυροβολούμε και δεν παρεμποδίζουμε την κυκλοφορία άλλων σκαφών εντός διαύλου, ή θαλάσσιου διαδρόμου. None 39. Αν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού (πλου) ο καιρός επιδεινωθεί ο χειριστής οφείλει: Α) Εφόσον απαιτείται ελαττώνει ταχύτητα έτσι ώστε το σκάφος να πλέει ασφαλώς και να μην μπαίνουν νερά σε αυτό. Β) Συνεχίζει το ταξίδι του. Γ) Αυξάνει στο μέγιστο την ταχύτητα για το πλησιέστερο όρμο. None 12. Που μετριέται η απόσταση: Α) Μόνο στην κλίμακα πλάτους. Β) Μόνο στην κλίμακα μήκους. Γ) Και στη κλίμακα πλάτους και μήκους. None 65. Ο όρος Ακυβέρνητο Πλοίο σημαίνει: Α) Κάθε πλοίο που έχουν βλάβη οι μηχανές του. Β) Κάθε πλοίο το οποίο δεν μπορεί (π.χ. λόγω βλάβης) να χειριστεί με συνέπεια να μην μπορεί να απομακρυνθεί από την πορεία άλλου πλοίου. Γ) Κάθε πλοίο που η φύση της εργασίας του δεν του επιτρέπει να κάνει εύκολους χειρισμούς. None 31. Στην είσοδο του λιμένα, ο πράσινος φανός τοποθετείται: Α) Στο δεξιό άκρο του στομίου (εισόδου) σε σχέση με το εισερχόμενο στο λιμένα σκάφος. Β) Στο δεξιό άκρο του στομίου (εισόδου) σε σχέση με το εξερχόμενο σκάφος. Γ) Στη μέση εισόδου λιμένα. None 5. Υπήνεμη πλευρά (Σταβέντο) είναι: Α) Η πλευρά του σκάφους που βρίσκεται προς τη κατεύθυνση που φυσά ο άνεμος. Β) Η πλευρά του σκάφους που βρίσκεται αντίθετα από την κατεύθυνση που φυσά ο άνεμος. Γ) Η πλευρά του σκάφους αντίθετα από τη κατεύθυνση που φυσά ο άνεμος και στην πλώρη. None Time's upTime is Up!