- ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΧΕΙΡΙΣΤΗ ΤΑΧΥΠΛΟΟΥ - 24. Που δεν συνιστάται να αγκυροβολούμε; Α) Σε αμμώδη βυθό. Β) Σε βραχώδη βυθό. Γ) Σε λασπώδη βυθό. None 48. Αν το σκάφος μας περιέλθει σε κατάσταση κινδύνου από κάποιο πρόβλημα, τι κάνουμε: Α) Αν είμαστε κοντά στην ακτή εγκαταλείπουμε το σκάφος και βγαίνουμε κολυμπώντας. Β) Δεν κάνουμε καμία ενέργεια. Γ) Χρησιμοποιούμε τα σήματα κινδύνου καπνογόνα, βεγγαλικά, κλπ, προκειμένου να συνεγείρουμε τα παραπλέοντα, πλοία ή τους ευρισκόμενους στην ξηρά, ώστε να ειδοποιηθεί η λιμενική αρχή. None 90. Ένα ιστιοφόρο πλοίο πρέπει να επιδεικνύει τους εξής φανούς την νύχτα: Α) Έναν εφίστιο φανό και τους πλευρικούς. Β) Τους πλευρικούς φανούς. Γ) Πλευρικούς φανούς και το φανό κορώνης. None 111. Αν κατά τη διάρκεια της νύχτας παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα και το σκάφος περιέλθει σε κατάσταση ανάγκης ή κινδύνου, συνεγείρουμε τα παραπλέοντα πλοία ή τους ευρισκόμενους στη ξηρά: Α) Χρησιμοποιώντας το καπνογόνο μας. Β) Χρησιμοποιώντας τα βεγγαλικά. Γ) Ανάβοντας ένα κόκκινο φως. None 77. Πλοίο ασχολούμενο με την αλιεία θα απομακρύνεται από την πορεία: Α) Ακυβέρνητου πλοίου, πλοίου περιορισμένης ικανότητας χειρισμών. Β) Πλοίου περιορισμένης ικανότητας χειρισμών, ιστιοφόρου, ακυβέρνητου. Γ) Ιστιοφόρου. None 109. Η εκτόξευση /πυροδότηση των φωτιστικών σημάτων κινδύνου γινετε: Α) Μετά από ώριμη σκέψη και σωστή εκτίμηση της κατάστασης του κινδύνου. Β) Για να δείξουμε ότι υπάρχει κάποιο χαρμόσυνο γεγονός. Γ) Για να δείξουμε σε φιλικό σκάφος ότι η περιοχή έχει πολλά ψάρια. None 78. Οι φανοί των πλοίων πρέπει να ανάβουν: Α) Σε κάθε περίπτωση. Β) Από τη δύση μέχρι την ανατολή του ήλιου, καθώς και στις περιπτώσεις περιορισμένης ορατότητας κατά τη διάρκεια της ημέρας. Γ) Μόνο κατά τη νύχτα. None 92. Ένα αλιευτικό πλοίο που αλιεύει με κυκλικά δίχτυα (γρι - γρι) και κινείται, πρέπει να επιδεικνύει τους εξής φανούς κατά τη νύχτα: Α) Έναν κόκκινο φανό κι ένα λευκό περίβλεπτους και σε κατακόρυφη γραμμή. Β) Ένα κόκκινο φανό & ένα λευκό περίβλεπτους και σε κατακόρυφη γραμμή, πλευρικούς φανούς, φανό κορώνης. Γ) Έναν πράσινο φανό κι ένα λευκό περίβλεπτους και σε κατακόρυφη γραμμή. None 5. Υπήνεμη πλευρά (Σταβέντο) είναι: Α) Η πλευρά του σκάφους που βρίσκεται προς τη κατεύθυνση που φυσά ο άνεμος. Β) Η πλευρά του σκάφους που βρίσκεται αντίθετα από την κατεύθυνση που φυσά ο άνεμος. Γ) Η πλευρά του σκάφους αντίθετα από τη κατεύθυνση που φυσά ο άνεμος και στην πλώρη. None 6. Πορτολάνα είναι: Α) Ναυτικός χάρτης μεγάλης κλίμακας που απεικονίζει μια μεγάλη θαλάσσια περιοχή. Β) Απόσπασμα ναυτικού χάρτη υπό μεγάλη κλιμακα που απεικονίζει με μεγάλες λεπτομέρειες, λιμένες όρμους και λιμενίσκους. Γ) Απόσπασμα ναυτικού χάρτη υπό μικρή κλίμακα. None 63. Ο όρος Ιστιοφόρο πλοίο σημαίνει: Α) Κάθε πλοίο που πλέει στη θάλασσα. Β) Κάθε πλοίο που προωθείται με τα πανιά αλλά στις μανούβρες χρησιμοποιεί και τις μηχανές του. Γ) Κάθε πλοίο που κινείται με ιστία (πανιά). None 31. Στην είσοδο του λιμένα, ο πράσινος φανός τοποθετείται: Α) Στο δεξιό άκρο του στομίου (εισόδου) σε σχέση με το εισερχόμενο στο λιμένα σκάφος. Β) Στο δεξιό άκρο του στομίου (εισόδου) σε σχέση με το εξερχόμενο σκάφος. Γ) Στη μέση εισόδου λιμένα. None 88. Ένα μηχανοκίνητο πλοίo που ρυμουλκεί την νύχτα πρέπει να επιδεικνύει τους εξής φανούς: Α) Δύο εφίστιους φανούς, τους πλευρικούς φανούς και το φανό κορώνης. Β) Δύο φανούς περίβλεπτους και σε κατακόρυφη θέση, τους πλευρικούς φανούς και το τον φανό κορώνης. Γ) Δύο εφίστιους φανούς σε κατακόρυφη θέση κι εφόσον το έκταμα από την πρύμνη του ρυμουλκού μέχρι και την πρύμνη του ρυμουλκούμενου είναι πάνω από 200 μέτρα, τρεις εφίστιους φανούς, τους πλευρικούς φανούς, το φανό κορώνης και πάνω από το φανό κορώνης το φανό ρυμούλκησης. None 71. Οποιαδήποτε μεταβολή πορείας ή αλλαγή ταχύτητας επιχειρείται για να αποφευχθεί μια σύγκρουση πρέπει να είναι: Α) Με μεγάλη ταχύτητα ώστε να γίνεται αντιληπτή από το άλλο πλοίο. Β) Με μικρή ταχύτητα, ώστε το άλλο πλοίο να προλάβει να αλλάξει πορεία. Γ) Αρκετά μεγάλη ώστε να γίνεται αμέσως αντιληπτή από το άλλο πλοίο. None 54. Όταν πρόκειται να αποπλεύσουμε από έναν όρμο ο χειριστής οφείλει: Α) Να αποπλεύσει με μικρή ταχύτητα. Β) Να αποπλεύσει με τα κουπιά. Γ) Να αποπλεύσει αφού πρώτα διαπιστώσει ότι (100) μέτρα εκατέρωθεν, δεν υπάρχουν κολυμβητές. None 53. Η κυκλοφορία θαλάσσιων μοτοποδηλάτων των HOVERCRAFT απαγορεύεται: A) Σε απόσταση μικρότερη των (200) μέτρων από το εξωτερικό μέρος των πλωτών σημαντήρων σε οργανωμένες πλαζ, (300) μέτρα από το σύνηθες σημείο που φτάνουν κολυμπώντας οι λουσμένοι σε ελεύθερες πλαζ, που δεν επισημαίνονται με πλωτούς σημαντήρες και σε απόσταση μικρότερη των (500) μέτρων από την ακτογραμμή στις περιοχές που δεν υπάρχουν λουόμενοι και με ταχύτητα μεγαλύτερη από (5) κόμβους. Β) Σε απόσταση 200 μέτρων από τις ακτές. Γ) Σε απόσταση μικρότερη των (100) μέτρων από το εξωτερικό μέρος των πλωτών σημαντήρων σε οργανωμένες πλαζ, (200) μέτρα από το σύνηθες σημείο που φθάνουν κολυμπώντας οι λουόμενοι σε ελεύθερες πλαζ που δεν επισημαίνονται με πλωτούς σημαντήρες και σε απόσταση μικρότερη των (200) μέτρων από την ακτογραμμή στις περιοχές που δεν υπάρχουν λουόμενοι και με ταχύτητα μεγαλύτερη από (5) κόμβους. None 39. Αν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού (πλου) ο καιρός επιδεινωθεί ο χειριστής οφείλει: Α) Εφόσον απαιτείται ελαττώνει ταχύτητα έτσι ώστε το σκάφος να πλέει ασφαλώς και να μην μπαίνουν νερά σε αυτό. Β) Συνεχίζει το ταξίδι του. Γ) Αυξάνει στο μέγιστο την ταχύτητα για το πλησιέστερο όρμο. None 62. Ο Διεθνής Κανονισμός προς Αποφυγή Συγκρούσεων στη θάλασσα (Δ.Κ.Α.Σ.) έχει εφαρμογή: Α) Σε όλα τα εμπορικά και επιβατηγά πλοία. Β) Σε όλα τα Ναυταθλητικά πλοία και πολεμικά Γ) Σε όλα τα πλοία χωρίς εξαίρεση. None 4. Βάθος είναι: Α) Η κατακόρυφη απόσταση από την επιφάνεια της θάλασσας έως το πυθμένα. Β) Η κατακόρυφη απόσταση από την επιφάνεια της θάλασσας έως την τρόπιδα του σκάφους. Γ) Κανένα από τα παραπάνω Α και Β. None 18. Γαρμπής είναι άνεμος: Α) Βόρειος Δυτικός. Β) Νότιος Δυτικός. Γ) Νότιος Ανατολικός. None Time's upTime is Up!